תפריט נגישות

סגן מיכאל מיקי דדוש ז"ל

מיכאל דדוש
בן 22 בנפלו
בן שולמית וחיים
נולד במושב עלמה
בכ"ב בתמוז תשל"ד, 12/7/1974
התגורר בעלמה
התגייס ב-יולי 1993
שרת בחיל רגלים גדוד חרוב
נפל בפעילות מבצעית
בי"ג בתשרי תשנ"ז, 26/9/1996
מקום נפילה: קבר יוסף, שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: מושב עלמה
הותיר: הורים, חמישה אחים ואחיות - אלי, דביר, מולית, אדווה ונטלי וארוסה - אודיה

קורות חיים

בן חיים ושולמית. נולד ב- 12.7.1974 בישוב עלמה שליד צפת.

מיכאל או בכינויו בפני חבריו "מיקי" היה ילד יפה וחכם שבגיל 11 חודשים כבר הלך ודיבר.

מיקי הילד אהב להסתכל על תמונות במשך זמן ארוך, הוא אהב לבחון כל דבר בקפידה ושאל שאלות רבות את הוריו. את לימודיו היסודיים עשה מיקי בביה"ס הממ"ד "בניהו" שבישוב כרם בן זימרה.

מיקי היה תלמיד חרוץ ושקדן שאהב להתמקד בסיפורי התורה המאתרים אתרים בא"י.

בכיתה ה' החליט מיקי ללכת ללמוד בבי"ס "בעל שם" - הלך, נבחן והתקבל לכפר הרוא"ה.

בכיתה ז' החל מיקי ללמוד רחוק מהבית, תקופה קשה גם למשפחה המתגעגעת וגם למיקי.

אימו מספרת כי כאשר היה מתקשר הביתה היה אומר "אמא כואב לי הראש" כאשר היה רוצה לבטא כי הוא מתגעגע לבית ולמשפחה. מיקי נהג להתייעץ עם אימו, לשאול אותה שאלות והיה עוזר לאביו תמיד שנתבקש.

בתום 12 שנות לימוד התלבט מיקי אם להתגייס לצבא או ללכת למכינה קדם צבאית. מיקי בחר באפשרות השנייה - להצטרף למכינה הקדם צבאית שנפתחה בצפת.

השיעורים במכינה כללו שיעורי תורה והכנה גופנית ומקצועית לצה"ל. בתום המכינה הצטרף מיקי להסדר - בחודש יולי התגייס לצה"ל, עבר את הגיבוש לצנחנים גדוד 101, שרת במסלול במשך 9 חודשים ואח"כ עבר לישיבת ההסדר במעלות גם כן במשך 9 חודשים.

בתום ה-9 חודשים בהסדר חזר לצבא, יצא לקורס סמלים ולאחר מכן יצא לקורס קצינים. חבריו מספרים כי מיקי היה הראשון להתנדב לכל משימה ומטלה עד שהכריחו אותו להפסיק להתנדב לכל משימה. כאשר היה חוזר הביתה ודרגות הקצונה עליו היה מוריד את חולצת ה-א' כדי שלא לבלוט. מיקי היה מפקד שאהב לשבת עם חייליו ולשוחח עימם, לבשל להם אוכל ולהכין להם קפה, אך עם זאת לא נהג לרתק אותם מאחר וידע מה אמא מרגישה כשבנה לא חוזר הביתה בשבת.

כשהגיע מיקי לגדוד חרוב החליט לקחת על עצמו את הפיקוח על מחלקה בפלוגת "אשוח" שנחשבה לבעייתית במיוחד. המ"פ שלו לעג לו וטען כי לא יצליח להשתלט עליהם, אך מיקי הפך חבר לפקודיו. כמו שתאר אחד מפקודיו "הוא היה מדבר איתנו בגובה העיניים כמו אח גדול, בלי להתחשב בדרגות והיה אומר בכל בעיה שיש לכל אחד מחייליו שיפנה ישר אליו והוא היה עושה את כל המאמצים לעזור לו כמה שיותר". מיקי תכנן להתקדם בצבא ותוכנן להיות מ"פ בגדוד "חרוב".

מיקי תכנן להתארס עם חברתו אודיה בחודשים הקרובים. ב-26.9.96 בי"ג בתשרי בעת המצור על קבר יוסף היה מיקי בחפ"ק האחורי כששמע את חברו הטוב אופיר סופר בקשר מדווח שיורים עליו ושיש לו הרוגים. מיקי דהר קדימה, עלה על נגמ"ש לאחר שהוריד את אחד המש"קים ויצא במקומו. כאשר נכנס לשכם ירו על הנגמ"ש בו נסע צלפים מכל הכיוונים. לאחר מספר דקות של נסיעה פגע כדור במיקי והרגו.

מיכאל דדוש, יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה