תפריט נגישות

סרן קובי מואטי ז"ל

קובי מואטי
בן 23 בנפלו
בן דליה וניסים
נולד ברמלה
בכ"ה באדר א' תשל"ו, 26/2/1976
התגורר ברחובות
התגייס ב-29.11.1994
שרת בחיל רגלים גדוד חרוב
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ו באייר תשנ"ט, 12/5/1999
מקום נפילה: חמאם אל-מליח
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: רחובות
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

סרן קובי מואטי נולד ב-26 לפבואר 1976, בביה"ח אסף הרופא.

בשנותיו הראשונות הוא גר בשכונת הוילות של רמלה. באוקטובר 1981, בהיותו בן 5 עקר עם משפחתו לרחובות שם החל את לימודיו בביה"ס היסודי "שזר".

בסיום היסודי עבר קובי לחטיבת הביניים דה-שליט. תחביביו באותה תקופה היו: רכיבה על אופניים, כדורגל וטניס. לקראת סוף החטיבה החל קובי מתעניין בכדורסל, תחביב שאח"כ הפך לתחביבו המרכזי והחשוב ביותר.

בגמר חטיבת הביניים עבר קובי ל"טכני"- ביה"ס של חיל האויר.

בכיתה י"א היה יו"ר מועצת התלמידים של ביה"ס ובכתה י"ב הנגיד.

בסיום י"ב הודיע קובי למפקד ביה"ס שהוא לא מתכוון להמשיך בחיל האויר. למרות כל ניסיונות השכנוע עזב קובי בסיום הלימודים את הטכני ביחד עם עוד ששה מחבריו.

כשהגיע תאריך הגיוס ביקש קובי להגיע לקרבי, עמדו בפניו שתי אפשרויות: הנדסה קרבית או "אשחר".

ב-29 לנובמבר 1994 הגיע קובי ל"אשחר". את הטירונות עשה בבא"ח אדם ויצא מצטיין מחלקתי. בטקס הכומתה, שהיה בלטרון קיבל קובי את הכומתה מהמ"מ שלו, הכומתה שהיתה של אורן מסיקה ז"ל.

כבר בסוף הטירונות הוקם "גדוד חרוב". הגדוד הוקם מ-3 פלוגות: אלון, אשוח ואשחר. אלון הפכה למסייעת ואשוח ואשחר לפלחו"ד. לאחר אימון מתקדם של כחודשיים בביסל"ח הגיע קובי עם שאר הפלוגה שלו לפלחו"ד.

בסיום המסלול, בתום שנה וחודשיים, יצא קובי לקורס סמלים. את הקורס סיים כמצטיין פלוגתי ויצא מיד לקורס קצינים. ב-6 בנובמבר 1996 סיים קובי את ביה"ס לקצינים וחזר לפלחו"ד כמ"מ. הוא היה מ"מ כ-9 חודשים ולאחר מכן נהיה סמ"פ הפלוגה.

באפריל 1998 יצא קובי לקורס מ"פים ובסיומו הגיע למתקן אדם לפתוח את פלוגת נובמבר 8.

ב-27 לנובמבר 1998 פתח קובי את הפלוגה. עברנו 4 חודשי טירונות בבא"ח אדם ועוד כחודש וחצי של אימון מתקדם בתרצה. קובי הקפיד תמיד על דוגמא אישית לחייליו. היינו אצלו מעל הכל, והוא גילה תמיד חום, דאגה ואוזן קשבת.

ב-12 למאי 1999, כ"ו באייר תשנ"ט נהרג קובי בתאונה מצערת שאירעה במסגרת אימוני שבוע לש"ב בחמאם אל מליח שבבקעה.

קובי הותיר אחריו במותו הורים- דליה וניסים, אחות- יפית, משפחה, חיילים וחברים רבים שאהבו אותו והעריצו אותו. יהי זכרו ברוך!

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה