תפריט נגישות

רס"ן דוד בבאני ז"ל

דוד בבאני
בן 32 בנפלו
בן סביחה וניסן
נולד בעירק
בט"ו בסיון תש"ח, 22/6/1948
התגורר בחיפה
התגייס ב-7.2.1967
שרת בסיירת חרוב, חיל שלישות חטמ"ר 228
נפל בעת מילוי תפקידו
בט' באב תש"מ, 22/7/1980
מקום נפילה: צומת יגור
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: חיפה - נוה-דוד
חלקה: 5, שורה: 1, קבר: 3.
הותיר: אשה, ילד בן שלוש - עדי, הורים ואחים

קורות חיים

בן סביחה וניסן, נולד ביום ט"ו בסיוון תש"ח (22.6.1948) בעירק. בשנת 1951, בהיותו בן שלוש עלה דוד עם הוריו לארץ. המשפחה השתקעה בטירה, שליד חיפה. הוא התחיל את לימודיו היסודיים בבית-הספר בטירה והמשיכם עד כיתה ח' בבית-הספר "רמות" שבחיפה. בכיתה ט' למד דוד ב"כפר גלים" ואחר-כך המשיך בבית-הספר הטכני של חיל-האוויר. את לימודיו הוא סיים ב"תיכון חדש"- אקסטרני.

בפברואר 1967 התגייס דוד לצה"ל ושירת ביחידת חיל רגלים. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס צניחה, הוא לחם במלחמת ששת הימים ובספטמבר 1968 עלה לדרגת רב"ט.

באותה שנה נפגעה בריאותו של דוד והפרופיל הרפואי שלו הורד. הוא התחיל לשרת כפקיד רישום-תשלום, השתלם בכל מיני קורסים מנהליים וגילה יוזמה ומרץ גם בתפקידו החדש.

דוד סיים את שירותו הסדיר בפברואר 1970. שנה לאחר מכן, הוא ביקש להתנדב לצבא הקבע. מפקדיו, שרחשו לו אמון, נענו לבקשתו. הוא התחיל לשרת בתפקיד מנהלי ברמת-הגולן והתקדם דרגה אחר דרגה: לסמל ולסמ"ר. על אף נוקשותו בעבודה, העריכו אותו מפקדיו כעובד חרוץ המקפיד עם עצמו, כשם שהוא מקפיד עם הכפופים לו.

ביולי 1972 הבריא דוד והפרופיל הרפואי שהיה לו בעבר הוחזר לו. הוא המשיך להתקדם בתפקידים מנהליים, עבר קורס נגדי שלישות והועלה לדרגת רס"ל. בקורס הכיר את אשתו לעתיד - שרה.

חוות-הדעת של מפקדיו עליו באותה תקופה הייתה: "חייל ממושמע, ממלא תפקידו בצורה טובה ויעילה, מסודר ואחראי". יום לאחר פרוץ מלחמת יום הכיפורים היה מתוכנן לצאת לקורס קצינים שכמובן נדחה.

במלחמת יום הכיפורים התבלט דוד בתפקידים שמילא ברמת הגולן. אחרי המלחמה הוא נשלח לקורס קצינים, סיימו באפריל 1974 והועלה לדרגת סג"מ.

דוד מילא תפקידים ניהוליים שונים:

שליש גדוד 56,

קצין גיוס חטיבתי,

שליש חטיבה

ותפקידים נוספים אחרים.

באוגוסט 1975 המליצו הממונים עליו למנותו לתפקיד מרכז גיוס חטיבתי, תוך ציון העובדה שהוא "ממלא תפקיד מפקד גיוס בהצטיינות".

במאי 1974 התחתן דוד. הוא המשיך בשירות הקבע ועלה לדרגת סגן, עבר קורס מתקדם לקציני שלישות והועלה לדרגת סרן. המלצת מפקדיו עליו היתה: "קצין טוב, משתדל מאוד לבצע את המוטל עליו. מנהל מערכת כוח-אדם ענפה".

ב-22 ביולי 1980, בהיותו בתפקיד, נסע דוד לביתו מבסיסו בצפון לכיוון חיפה. הוא ישב ליד הנהג. במכונית היו עמו עוד שני קצינים מהיחידה. בצומת קרית אתא-יגור התנגשה המכונית במשאית שבאה מולה. כל נוסעי המכונית נפגעו. דוד נהרג.

הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחיפה ביום ט' באב תש"מ, 22/7/1980.

בן 32 שנים היה במותו.

לאחר מותו הועלה דוד לדרגת רס"ן.

הוא השאיר אחריו רעיה, ילד בן שלוש - עדי, הורים ואחים.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "זמן קצר שירת ביחידתנו, אולם רישומו ניכר בכל מקום בו פעל. הוא נכנס לתפקידו כרוח סערה, מלא מרץ ורצון טוב, תוך שהוא יוצר סביבו אווירה של עבודה ופעילות יוצרת. כלפי מפקדיו היה ישר ומהימן. בקרב ידידיו הקצינים קנה לו מקום של חבר פעיל ומסייע. בפקודיו החדיר רוח של עבודה מתוך רצון טוב".

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה