תפריט נגישות

רב"ט אריה בראופמן ז"ל

אריה בראופמן
בן 19 בנפלו
בן יהודית (אטי) וסמי
נולד ברומניה
בו' בחשוון תשט"ו, 2/11/1954
שרת בחטיבת הצנחנים סיירת חרוב
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אם, אב חורג, שתי אחיות (בתיה ורבקה) ואח (זאב)

קורות חיים

בנם של יהודית (אטי) וסמי. נולד בטרגוקנה שברומניה. לא זכה להכיר את אביו, שמת עליו בינקותו. עלה עם אמו ואחיו בשנת 1957. הם השתקעו ברעננה. בשנת 1961 עברה המשפחה לגור בהרצליה, שבה נישאה האם בשנית. אריה למד בבית-הספר היסודי "ברנר" בהרצליה,

בבית-הספר "אורט" בהרצליה (שלוש שנים) ובכפר-סבא (שנה רביעית) במגמה לאלקטרוניקה, שבה הגיע להישגים ניכרים. התעמק בשיעורי המקרא והשתתף בחידוני תנ"ך. היה חבר במועדון הצלילה בהרצליה ואהב ספורט. בשעות הפנאי כתב שירים ופזמונים וביצע מופע זמרה עם חבריו. אריה היה בן מסור לאמו וחבר טוב, מעמיק לחשוב ומורד במוסכמות.

בפברואר 1973 התגייס לצה"ל לסיירת "חרוב" של הצנחנים, ויצא לפעולות קשות ומסוכנות. בשעות האחרונות של מלחמת יום הכיפורים יצא עם יחידתו לסייע בטיהור מוצבי האויב במבואות העיר סואץ וכן בחילוץ הפצועים מתוך העיר. בקרב על שפת התעלה נפגע הנגמ"ש שבו נסע מפגיעה ישירה, ואריה נהרג. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. לאחר נפלו הועלה לדרגת רב"ט.

הניח אחריו, אם, אב חורג, שתי אחיות (בתיה ורבקה) ואח (זאב).

בני משפחתו תרמו לזכרו מנורה לבית-הכנסת בהרצליה. סיירת "חרוב" הוציאה חוברת לזכר החללים וציינה את שמו של אריה. שמו הונצח בפינות זיכרון של שלושת בתי-הספר שבהם למד וכן באנדרטת הצנחנים ליד גדרה, באנדרטת לוחמי הסיירת בבקעת הירדן ובחדר זיכרון של בסיס צבאי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה